Nestlé přišlo o certifikát udržitelného palmového oleje

Členství Nestlé v organizaci Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO – Konference o udržitelném palmovém oleji) byla pozastavena, jelikož švýcarská nadnárodní společnost nedodala report o tom, jak zajišťuje získávání certifikovaného palmového oleje.

RSPO je organizací sdružující výrobce palmového oleje, spotřebitelské společnosti a aktivistické skupiny. Poskytuje certifikaci udržitelnosti pro potravinářské odvětví. Někteří z velkých západních kupců palmového oleje tento certifikát vyžadují, aby se ujistili, že pochází z environmentálně přátelského prostředí. Patří mezi i velké potravinářské společnosti, jako je Unilever či Mars.

(Průvodce „etického“ spotřebitele)

Prohlášení RSPO vydané ve středu uvádí, že pozastavení  je platné okamžitě a vztahuje se na všechny dceřiné společnosti Nestlé.

RSPO uvádí, že jeho členové musí každý rok specifikovat akce, které za posledních dvanáct měsíců v oblasti výroby či nákupu certifikovaného udržitelného palmového oleje podnikli, stejně jako plány pro následují rok i dlouhodobou budoucnost.

„Nestlé nepředložilo report za rok 2016 a pro rok 2017 dodalo report bez časového harmonogramu,“ dodává.

(Etické spotřebitelství „čistě“ rostlinných produktů)

Nestlé, jeden z velkých odběratelů palmového oleje, ve čtvrtečním prohlášení uvedlo, že s RSPO bude dál jednat a že doufá, že jim členství bude v budoucnu znovu přiznáno.

Palmový olej je nejpoužívanějším jedlým olejem na celém světě. Nachází se ve všem od margarínu a sušenek přes mýdlo po polévky. V nedávných letech se celé odvětví ocitlo pod drobnohledem, když byla produkce palmového oleje obviněna z odlesňování a lesních požárů.

(Pochybní auditoři podrývají tvrzení o „udržitelnosti“ palmového oleje)

„Sdílíme ambice zlepšovat společenský a environmentální dopad palmového oleje. Naše přístupy se liší, avšak respektujeme rozhodnutí RSPO ohledně našeho členství. Nadále budeme rozvíjet dialog s RSPO a doufáme, že se v blízké budoucnosti znovu kvalifikujeme,“ uvádí.

Převzato z Reuters

Reklamy