Zatímco jiné státy zakazují zajetí kosatek, Čína otevírá své první chovné centrum

Čína má v plánu odchovat další kosatky, aby pokryla rostoucí poptávku zoo a zábavních parků.

Chimelong Group, jeden z největších čínských provozovatelů zábavních parků, otevřel 24. února vůbec první chovné centrum pro kosatky. V chovném zařízení je drženo celkem devět kosatek, opět samců a čtyři samice ve věku mezi pěti a třinácti lety.

Chovné centrum si údajně klade za cíl „rozvíjet povědomí veřejnosti o ochraně kosatek, provádět s tím spojené studie a směřovat k úspěšnému chovu kosatek“. Park nespecifikoval velikost zařízení ani to, zda budou kosatky využívány při představeních.

Ochranářské skupiny jsou tímto postojem znepokojeny. „Kosatky v zajetí se obvykle dožívají nižšího věku než v oceánu,“ uvedla organizace Hong Kong Dolphin Conservation Society a dodala, že toto centrum může podnítit „vzrůstající akvarijní průmysl v Číně“.

Čínská výprava do chovu kosatek přichází ve chvíli, kdy zábavní parky po celém světě podobná zařízení uzavírají. Více než tucet států, včetně Švýcarska, Indie, Chile i několika států USA, zakázal držení kosatek v zajetí. SeaWorld, jeden z největších amerických zábavních parků, se zavázal, že s množením kosatek skončí, poté, co ho v roce 2016 zasáhla prudká reakce veřejnosti po zveřejnění dokumentu Blackfish.

Počet velryb v čínském zajetí podle provincií

Ale protože domácí turismus a poptávka po volnočasových aktivitách doznává rozmach, Čína dělá přesný opak. V akváriu v Changsha se nedávno narodila do zajetí běluha severní a v obchodním domě v Guangzhou je držen polární medvěd, který se loni dostal do světových titulků s přezdívkou „nejsmutnější polární medvěd na světě“ kvůli otřesným podmínkám, ve kterých je držen. Po celé zemi jsou velká zvířata zavírána nejen do zábavních parků, ale i do obchodních domů a restaurací, kde působí jako turistické atrakce.

(V Japonsku byl otevřen nový delfíní park)

„Chov kosatek je pro ně velmi špatný. Stačí se podívat na dokument Blackfish,“ prohlásil jeden komentující na čínské sociální síti Weibo.

Převzato z Quartz

Reklamy