17 obchodníků prodává pravou kožešinu jako „falešnou“

Sedmnáct velkých prodejců prodává produkty ze skutečné kožešiny, které jsou propagovány či označovány jako „falešná kožešina“. Nový průzkum ukazuje, že obchodníci propagují oblečení a doplňky značek Canada Goose, Marc by Marc Jacobs a Burberry Brit jako falešnou kožešinu, přesto, že produkty obsahují zvířecí kožešinu z psíků mývalovitých, králíků a kojotů.

Organizace Humane Society of the United States, člen Fur Free Alliance, žádá po Federální obchodní komisi (FTC), aby přišla se zákonnými opatřeními podle federálních zákonů na ochranu spotřebitele proti 17 obchodníkům, kteří uvádí klamavou reklamu u kožešinových oděvů. Mezi společnostmi, které čelí možným civilním či kriminálním trestům, se nachází Amazon, Neiman Marcus, Kohl’s a Nordstrom.

amazon
Jeden z případů klamavé reklamy – kožešina na lemu kapuci je uváděna jako falešná, na samotném kabátu ale najdete štítek s označením pravé liščí kožešiny. Další podobné příklady najdete na konci článku v grafickém shrnutí.

Ve své největší sbírce zavádějících tvrzení odvětví HSUS vyzdvihuje přestupky z období od prosince 2011 do prosince 2015 obchodníků Amazon, A-List/Kitson, Barneys, Belk, Bluefly, Century 21 Department Stores, Eminent/Revolve, Gilt, Kohl’s, La Garconne, Mia Belle Baby, Neiman Marcus, Nordstrom, Ross, Ruelala, Searle a Stein Mart. Pierre Grzybowski, vedoucí výzkumu a vymáhání práva z kampaně Fur-Free při HSUS, říká:

„Spotřebitelé by byli zhrozeni, kdyby věděli, že byli vlákáni k nákupu zvířecí kožešiny, když byli přesvědčeni, že kupují humánní alternativu. FTC musí zasáhnout v tomto problému klamného označování, který se týká celého odvětví. HSUS ho dokumentovala rok za rokem po desetiletí.“

Prodej těchto kabátů, obuvi, klíčenek, kabelek a svetrů jako „falešné kožešiny“, když ve skutečnosti obsahuje zvířecí kožešinu, je porušením zákona o označování kožešinových produktů, zákona o federální obchodní komisi a v některých případech i porušením nevykonaných příkazů již vydaných agenturou k ukončení tohoto jednání. Přestupky mohou vyústit v trest až jednoho roku odnětí svobody a/nebo pokuty až ve výši 40 tisíc dolarů.

MICHAEL Michael Kors, Marc by Marc Jacobs, Burberry Brit, Canada Goose, Rebecca Minkoff, Elie Tahari a Rag & Bone se nachází mezi 32 různými oděvními značkami, které jsou prodávány v obchodech prodejců zmíněných v petici.

Oznámení představuje poslední v řadě investigací a akcí HSUS týkajících se bujné klamavé reklamy a označování v odvětví kožešinových oděvů. HSUS již dříve žádala FTC o zakročení v březnu 2007, dubnu 2008, listopadu 2011, červnu 2014 a dubnu 2015. Ale nedostatek důrazného vynucování zákonů v rámci celého odvětví umožnil rozšíření přestupků bez jakýchkoliv kontrol.

Neiman Marcus a Eminent/Revolve již mají 20letý příkaz na zanechání jednání od FTC kvůli petici HSUS, která podobné přestupky odhalila v roce 2011.

Grafické shrnutí průzkumu

Převzato z Fur Free Alliance

Advertisements